irserv.ir

انجمن تخصصی ایران سرور

سرور آموزش ایران

آموزش های متنوع

ایران سرور
انجمن تخصصی

تاریخچه بازاریابی شبکه ای
زمان کنونی: 09-21-2017، 06:40 AM
کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان
نویسنده: minayekta833
آخرین ارسال: minayekta833
پاسخ 1
بازدید 309

رتبه موضوع:
  • 0 رای - 0 میانگین
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

[-]
کلمات کلیدی
ای شبکه بازاریابی تاریخچه

تاریخچه بازاریابی شبکه ای
کاربر نیمه فعال انجمن
**
کاربر  نیمه فعال انجمن
ارسال‌ها: 29
تاریخ عضویت: Sep 2015
اعتبار: 4
وضعیت : آفلاین
جنسیت:
#1
تاریخچه بازاریابی شبکه ای
بازاریابی شبکه ای : Network Marketing یا بازاریابی چندسطحی Multi-level marketing، نوعی روشٔ فروش می

باشد که در آن شرکت ها کالاهای خود را بدون تبلیغات و بدون واسطه به فروش می‌رسانند، و مشتری ها بعد از

خرید در صورت تمایل قارد هستند کالاهای شرکت را بازاریابی کنند و سود بگیرند. درآمد در بازاریابی شبکه‌ای هم

در ازای فروش مستقیم کالا و هم در ازای فروش از طریق زیرمجموعه کسب می‌شود.

در بازاریابی شبکه‌ ای ، بازاریاب‌ها بصورت «تبلیغات کلامی» یا «تبلیغات چهره به چهره» اقدام به فروش کالاهای

شرکت می نمایند. امروزه به ترتیب کشورهای آمریکای شمالی، چین، کشورهای اروپایی از جمله آلمان و ایتالیا و

ژاپن در عرصه بازاریابی شبکه‌ای سردمدار می باشند.

ایدهٔ بازاریابی شبکه‌ای از فرمول تصاعد اخذ شده که در قرنٔ ششم قبل میلاد به وسیله فیثاغورث و در قرنٔ سوم

قبل میلاد به وسیله اقلیدس در کتاب معروف «مقدمات» به جهان معرفی شد.

جی. پل گتی، ثروتمندترین مرد آمریکایی در سال ۱۹۵۷ میلادی بود، و برای اولین بار اعلام کرد که «من ترجیح

می‌دهم که از ۱٪ تلاش صد نفر استفاده کنم تا اینکه از ۱۰۰٪ تلاش خودم». این ایده که اهرم زدن نام دارد، امروزه

پایه‌گذار فلسفهٔ بازاریابی شبکه‌ای شده‌است.

نخستین بار، یک شرکت دوچرخه سازی در روسیه از این ایده به کار برد و برنامه‌ای ترتیب داد که مشتری ها با

پرداخت ۱۰ روبل بجای ۵۰ روبل صاحب دوچرخه شوند اگر چهار مشتری دیگر هم معرفی کنند؛ اما فروش شرکت به

سرعت به اشباع رفت. در روسیه به آن شرکت بهمنی و در فرانسه به آن گلولهٔ برفی لقب دادند و صد در صد تقلب

و کلاهبرداری تلقی شد. از آن به بعد، سیاستمداران، اقتصاد دانان و جامعه شناسان فراوانی در جستجوی یافتن

شیوه ای بودند که از این ایده به سود همه بهره بگیرند.

نخستین شرکت که به صورت رسمی فعالیت بازاریابی چند سطحی را در سال ۱۹۳۰ شروع نمود، شرکت ویتامین

کالیفرنیا بود که اسم خود را در سال ۱۹۳۹ به نوترالایت عوض کرد و حالا کالاهای خود را بوسیله شرکت اموی به

فروش می‌رساند.

امروز قوانین و مقررات فعالیت در شرکت‌های بازاریابی شبکه‌ای در بسیاری از کشورها مشخص شده‌اند؛ اما هیچ

سازمان معینی نیست که معلوم نماید یک شرکت ویژه هرمی یا شبکه ایِ قانونی می باشد. ولی در ایران، قانونی

یا غیرقانونی بودن یک شرکت بازاریابی شبکه‌ای را وزارت صنعت، معدن و تجارت معین می نماید.

شرکتی که بیشتر به جذب بازاریاب می‌پردازد تا فروش کالا به مردم عادی، هرمی و غیرقانونی می باشد.

منبع: بازاریابی شبکه ای رادین
(آخرین تغییر در ارسال: 08-29-2016، 02:20 PM توسط minayekta833.)
08-29-2016، 09:36 AM
پاسخ


موضوعات مشابه ...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  بازاریابی اینترنتی tazeha 0 82 05-17-2017، 09:52 AM
آخرین ارسال: tazeha
  بازاریابی اینترنتی tazeha 0 81 05-14-2017، 10:25 AM
آخرین ارسال: tazeha
  تجهیزات هتل و تاریخچه شروع آن asanashpaz 0 209 03-01-2017، 02:12 PM
آخرین ارسال: asanashpaz
  بازاریابی اینترنتی tazeha 0 184 02-22-2017، 11:33 AM
آخرین ارسال: tazeha
  بازاریابی اینترنتی tazeha 0 201 02-16-2017، 11:02 AM
آخرین ارسال: tazeha
  بازاریابی اینترنتی tazeha 0 203 02-08-2017، 10:39 AM
آخرین ارسال: tazeha
  مفهوم بازاریابی دیجیتالی alireza-res 0 215 02-05-2017، 10:35 AM
آخرین ارسال: alireza-res
  بازاریابی اینترنتی tazeha 0 248 01-29-2017، 02:59 PM
آخرین ارسال: tazeha
  بازاریابی اینترنتی tazeha 0 221 01-22-2017، 11:06 AM
آخرین ارسال: tazeha
  اهمیت طراحی سایت شبکه های اجتماعی sadeghi.npco 0 259 01-21-2017، 02:07 PM
آخرین ارسال: sadeghi.npco

پرش به انجمن:


کاربران در حال بازدید این موضوع: 1 مهمان